Onze Tuinenclubs

Wat is het doel van een tuinclub?
Van elkaar leren, samen op pad, ervaringen met de plant of tuin delen en de gezelligheid.
Mooier wordt het niet maar dit is ook best heel veel ervaren de leden.

Bij onze afdeling van Groei en bloei hebben we sinds een tiental jaren tuinclubs. Begonnen met een docent die het miste dat er geen leerlingen waren om zijn kennis over te dragen.
Onze toenmalige voorzitter Peter Könst vond het wel een idee voor onze vereniging. De eerste tuinclub zag het levenslicht.
Vast op de maandagavond gingen we vier keer per seizoen met elkaar op pad volgens een vooraf vastgelegd rooster. We leerden van Niek Koomen en van elkaar.
Inmiddels bestaat deze club nog steeds, uiteraard hebben we wel ledenwissels gehad. Vaak vanwege een afnemende gezondheid. Maar met nieuw bloed en leden vanaf de start is het nog steeds een hechte groep.

Omdat er steeds wachtlijsten ontstonden, want meer belangstelling dan plaatsen werden er nog twee clubs gestart.
Die hun eigen rooster samenstelden en hun eigen communicatievorm kozen.

Het reglement kunt u hier downloaden.

Voor informatie kunt u contact opnemen met Mercedes Docter
benzdocter@icloud.com