Cursus tuinontwerp 2024, Helaas, VOL

Cursus tuinontwerp binnenkort van start

Bij voldoende belangstelling organiseert de afdeling Midden-Kennemerland van de vereniging  Groei en Bloei binnenkort weer een cursus tuinontwerp.

Wist je dat een tuin groter lijkt als je gebruik maakt van schuine lijnen? En dat hogere beplanting in het midden een tuin meer diepte geeft en spannender maakt? Dit en veel andere ontwerpaspecten komen aan de orde in onze cursus tuinontwerp. In de afgelopen jaren hebben veel cursisten deze cursus met succes en plezier gevolgd.

Het uitgangspunt bij deze cursus is, dat de deelnemers tijdens de cursus een ontwerptekening voor hun eigen tuin (of een gedeelte) maken.  Aan het eind van de cursus heb je dan een ontwerp waar je zelf mee aan de slag kunt of dat je door een hovenier kunt laten uitvoeren. De twee docenten (Bart Korf en Marnette Vroegop) geven presentaties en opdrachten, waaraan tijdens de lessen en thuis wordt gewerkt. Er is uiteraard veel gelegenheid voor vragen en overleg en ook is er tegen het einde van de cursus een spreekuur . De cursus bestaat uit zes lessen, en je moet rekening houden met huiswerk.

In deze cursus tuinontwerp  gaat het vooral om de ruimtelijke indeling van de tuin (paden, terrassen, beplantingsvakken, gazon, hagen en bomen, etc.). De planten zelf, met bloemkleuren, bloeitijden, bloem- en bladvormen, enzovoort  komen aan de orde in een andere cursus (beplantingsplan), die waarschijnlijk weer in het najaar wordt gehouden.

Cursusdata: donderdagavond 29 februari, dan  7, 21, 28 maart en 4 april, eventueel spreekuur op 8 april, en de laatste cursusavond op 18 april. Cursustijden 19.30 – 21.30 uur.

Locatie: Het Trefpunt, Abraham du Boishof  2, 1852 EZ - Heiloo

Kosten: € 75.- voor leden van KMTP Groei en Bloei, € 85.- voor niet-leden.

Materiaal: wij zorgen voor tekenplankjes en speciaal papier, maar u dient zelf over potlood, pen, gum, plakband, lineaal,  kleurpotloden en evt. passer te beschikken.

U kunt zich (bij voorkeur per mail) opgeven bij Bart Korf onder vermelding van naam, adres, telefoonnummer en al dan niet lid, uiterlijk tot zondag 24 februari a.s. U krijgt dan een bevestiging en een uitnodiging om het cursusgeld over te maken op bankrekening NL03RABO0336454589  t.n.v. penningmeester Groei en Bloei Midden-Kennemerland. Het maximum aantal deelnemers is 10 personen. De cursus kan alleen doorgaan bij voldoende aanmeldingen.

Nadere informatie en aanmelding bij:

Bart Korf: bkorf.1(at)kpnmail.nl